عدم تمایل پنتاگون برای همراهی کشتی ها در خلیج فارس

© Sputnik / United States Navy /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: تمامی تحرکات نظامی ایران را زیر نظر داریم
آمریکا:  تمامی تحرکات نظامی ایران را زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح امریکا فعلاً به همراهی کشتی ها در منطقه خلیج فارس نخواهند پرداخت اما حضور نظامی خود در منطقه برای "جلوگیری از تحریکات" را حفظ خواهند کرد.
هشدار مقام ایرانی  به بریتانیا  و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اخطار مقام ایرانی به بریتانیا و آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد هفته آینده این مسئله را با رهبران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) مورد بحث قرار خواهد داد که خاورمیانه تحت مسئولیت آن قرار دارد.

اسپر گفت :" من کلمه اسکورت و همراهی را به معنای گسترده این کلمه به کار نمی برم. همراهی به معنای آن نیست که کشتی های تجاری فوراً به دنبال ما حرکت کنند. اما اگر شما در این منطقه باشید می توانید بسیار سریع واکنش نشان داده و جلوی  تحریکات و دسایس را بگیرید. این عامل کلیدی است"

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا اعلام کرده بود واشنگتن برای نگهبانی و گشت زنی در تنگه هرمز که خلیج فارس و دریای عمان را به هم پیوند داده و اخیراً اوضاع در آنجا بطور محسوس متشنج شده است.

قبل از آن کاترین ویلبارگر، دستیار وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود ائتلاف نه برای رویارویی نظامی با ایران بلکه یرای تامین امنیت کشتیرانی در درجه اول از طریق تقویت مراقبت و نظارت تشکیل می شود.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران شدیدتر شد. کلاً روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران در واقع  پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала