لاوروف: نباید ایران را مقصر همه مشکلات دانست

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی لاوروف از عملکرد اینستکس
ارزیابی لاوروف از عملکرد اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده وزیر امور خارجه روسیه، ایران را باید ترغیب به گفتگو نمود، نه مقصر همه مشکلات در منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ایران باید بخشی از راه حل مشکلات امنیتی در خاورمیانه باشد و نباید به عنوان مقصر همه آنچه که در منطقه اتفاق می افتد، دانست. 

بریتانیا  فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس بر عهده‌ گرفت  - اسپوتنیک ایران
تدارک عملیات ارتش امریکا در خلیج فارس

لاوروف در مصاحبه با رسانه های آمریکای لاتین گفت: "ایران کشوری است که باید بخشی از راه حل مشکلات منطقه باشد و نه به عنوان عامل اصلی همه آنچه که در منطقه اتفاق می افتد، محسوب شود. ما بیش از 10 سال است، این ایده را مطرح می کنیم که کشورهای خلیج فارس مثل (به عنوان مثال اعراب و ایران) باید به اعتماد، شفافیت در حوزه نظامی با حمایت اتحادیۀ عرب (اتحادیۀ کشورهای عربی)، سازمان همکاری اسلامی و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دست یابند".

به گفته وی، "خط مقابله ای وجود دارد که ایران را مقصر اصلی همه آنچه که در سوریه، در سرزمین های فلسطینی، در یمن و یا در کشورهای همسایه رخ می دهد، محسوب می کند."

لاوروف در ادامه تصریح کرد: "این (خط مقابله) نمی تواند مشکلی را حل کند. با ایران باید به گفتگو پرداخت. ما در مورد این با همکاران آمریکایی و اسرائیلی صحبت می کنیم".

گفتنی است، در طی ماه گذشته بحران نفت کش ها در خلیج فارس تشدید شده است. پیش از این جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس ایران را تهدید کرد که اگر از رها سازی نفتکش بریتانیا خودداری کند آنگاه لندن پاسخ سختی به ایران خواهد داد.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که اگر تهران نفتکش بریتانیایی را که در روز جمعه توقیف کرده است را رها نسازد، آنگاه لندن آماده است تا اقدامات تلافی جویانه علیه ایران انجام دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала