درخواست دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی: حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهید!

© AP Photo / Mohammed Zaatariدرخواست دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی: حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهید!
درخواست دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی: حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لوئیس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی از رهبران کشورهای عضو این سازمان خواست همگام با مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری آرژانتین، حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، لوئیس آلماگرو روز پنج‌شنبه 18 ژوئیه در نشست شورای دائم سازمان کشورهای آمریکایی که 35 عضو دارد، درخواست کرد حزب‌الله لبنان از سوی همه اعضای این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده شود. کشورهای آمریکا، کانادا و آرژنتین که عضو این سازمان هستند، پیش از این دست به این اقدام زده بودند.

روزنامه آرژانتینی Popular با تمجید از سخنان آلماگرو، این سخنان را متناسب با بیست و پنجمین سالگرد بزرگترین «عملیات تروریستی» تاریخ که آرژانتین با آن مواجه شده بود، دانست.

سازمان کشورهای آمریکایی یا OAS یک سازمان منطقه‌ای است که در 1948 پایه‌ریزی شد.این سازمان 35 عضو دارد و در واشنگتن دی سی مستقر است.

در 18 ژوئیه 1994 یک فرد ناشناس مقر مرکز همیاری یهودیان (آمیا) در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین را بمب‌گذاری کرد و باعث مرگ 85 نفر و زخمی شدن 300 نفر دیگر شد. آرژانتین در این‌باره پنج مقام ایرانی، از جمله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهوری سابق ایران را متهم کرد. این اتهامات برخی عناصر حزب‌الله را نیز شامل شد ولی حزب‌الله دایما نقش خود در این بمب‌گذاری را انکار کردهاست.

کشورهای آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، ونزوئلا، کانادا، باربادوس، ترینیداد و توباگو، جامائیکا، گرانادا، سورینام، دومینیکا، سنت لوسیا، آنتیگوا و باربودا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، باهاما، سنت کیتس و نویس، بلیز و گویان اعضای سازمان کشورهای آمریکایی هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала