ظریف: سخنان زیبا درباره برجام، منافع ما را تأمین نمی کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevظریف خواستار ایجاد ائتلاف بین المللی جدید ضد داعشی شد
ظریف خواستار ایجاد ائتلاف بین المللی جدید ضد داعشی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف در نیویورک اعلام کرد که ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت، اما شرافت مان را هرگز نمی فروشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا؛ وزیر امور خارجه ایران، در گفت وگو با بخش "هارد تاک" شبکه خبری بی بی سی درباره توافق هسته‌ای ایران، گفت: ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت، اما شرافت مان را هرگز نمی فروشیم. اظهارات و بیانیه های زیبا درباره توافق هسته ای، منافع ایران را تأمین نمی کند

ظریف: سرانجام نفت خودمان را خواهیم فروخت  - اسپوتنیک ایران
ظریف: سرانجام نفت خودمان را خواهیم فروخت
.

وی ادامه داد: این یک توافق مورد تأیید جامعه بین المللی شامل ایالات متحده آمریکا بود. اهمیت ندارد که مذاکره کننده آن دولت پیشین آمریکا بوده است، چرا که این توافق با آمریکا مذاکره شد.

ظریف در خصوص حواشی حوادث اتفاق افتاده در منطقه خلیج فارس هشدار داد: اگر جنگ شود، تصور نمی‌کنم کسی در منطقه ما در امان باشد. بیایید از بروز جنگ جلوگیری کنیم. ما به جنگ نیاز نداریم. همانگونه که ترامپ گفته است، ما تنها ۱۰ دقیقه با جنگ فاصله داشته ایم و چنانچه آنها علیه ایران اقدامی انجام می‌دادند، ایران نیز از خود دفاع می‌کرد.

ظریف در پاسخ به این سوال که چه پاسخ نظامی را برای دفاع از خود انتخاب می‌کردید، گفت: من نظامی نیستم و آن را به نظامیان واگذار می‌کنم. اگر جنگ شود، تصور نمی‌کنم کسی در منطقه ما در امان باشد. بیایید از بروز جنگ جلوگیری کنیم. ما به جنگ نیاز نداریم.

گفتنی است؛ روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала