مخالفت بریتانیا با حمله نظامی به ایران

© AFP 2023 / Justin Tallisمخالفت بریتانیا با حمله نظامی به ایران
مخالفت بریتانیا با حمله نظامی به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باریس جانسون اعلام نمود که این کشور از امریکا در جنگ با ایران حمایت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بلریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین و نامزد پیشتاز انتخابات نخست‌وزیری بریتانیا در جریان مناظره انتخاباتی با دیگر نامزد انتخابات (جرمی هانت) گفت که بریتانیا از طرف امریکایی در صورت حمله به ایران پشتیبانی نخواهد کرد. 

تمایل ایران به حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
تمایل ایران به حفظ برجام

بلریس جانسون: «اگر من نخست‌وزیر می بودم و از من می پرسیدند که از حمله نظامی امریکا علیه ایران حمایت می کنم یا خیر، جواب من خیر است». 

به گفته وی، جنگ با ایران "یک گزینه منطقی" برای غرب نیست. باید اختلافات نظر موجود از راه گفتگو حل شود. 

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала