انتقاد ترامپ از استقرار سیستم‌های اس-۴۰۰ در ترکیه

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا کشورهای جهان را به تحریم تهدید می کند: اینبار هند
آمریکا کشورهای جهان را به تحریم تهدید می کند: اینبار هند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتقاد ترامپ از استقرار سیستم‌های اس-۴۰۰ در ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ،  امروز در جلسه کابینه اظهار داشت که ترکیه قصد داشت سیستم‌های دفاع هوایی ساخت امریکا «پاتریوت» را خریداری نماید، اما باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا این در خواست را رد کرد، به همین دلیل ترکیه مجبور شد به روسیه مراجعه نماید. 

کشتی حفاری ترکیه «یاووز» ترکیه - اسپوتنیک ایران
پاسخ ترکیه به تحریم های اتحادیه اروپا

به گفته ترامپ، ترکیه ۱۰۰ فروند جت اف-۳۵ سفارش داده بود و قصد داشت که بیشتر از این خریداری نماید، اما با توجه به این که آنها سامانه های ساخت روسیه را در خاک خود مستقر کرده‌اند نمی توانند بیش از ۱۰۰ فروند جت اف-۳۵ خریداری کنند.

ترامپ: «آنها در یک موقعیت بسیار دشوار قرار دارند. و ما در امریکا نیز در چنیت وضعیتی قرار داریم. ما بر روی این موضوع کار می کنیم. خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد، اما این خیلی ناعادلانه است.»

پیشتر، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که مراحل آغاز تحویل اس-400 به کشور در حال انجام شدن است. بعدا این خبر توسط سرویس فدرال در همکاری نظامی و فنی تایید شد.

​دسامبر سال 2017 ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس- 400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55 درصد آن بصورت وام روسیه به به ترکیه پرداخت می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала