نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان درباره فروپاشی برجام

© Sputnik / Alexey VitvitskyФлаги перед началом саммита 27 стран-участниц Евросоюза
Флаги перед началом саммита 27 стран-участниц Евросоюза - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه ای مشترک بر ضرورت گفت‌وگو میان طرفین حاضر در برجام تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه ای مشترک، تحریم های جدید توسط ایالات متحده در مورد ایران، و تصمیم ایران مبنی بر کاهش برخی از تعهداتش بر برجام را مورد انتقاد قرار داده و انرا علت فروپاشی برجام می دانند. 

مجلس کنگره آمریکا به دنبال بلوکه کردن توافق هسته ای با ایران است - اسپوتنیک ایران
دفاع وزیر دفاع اسبق آمریکا از ایران

دفتر رئیس جمهور فرانسه در بیانیه فوق اعلام کرد که "خطر به گونه ای است که لازم است تا همه ذینفعان درنگ کنند و پیامدهای احتمالی اقداماتشان را در نظر بگیرند. ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده تا مسئولانه عمل کرده و به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از افزایش تنش بودن و ادامه گفت و گو باشیم".

پیش از این، سفیر ایران در سازمان های بین‌المللی با تأکید بر "ما خیلی در پایبندی به برجام صبور بوده‌ایم و حالا می‌خواهیم به نقض این توافق از طرف آمریکا واکنش نشان دهیم".

گفتني است، در طي ماه هاي اخیر روابط بین تهران و واشنگتن وخیم شده است، در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала