روحانی: آمریکا هیچ مسیری برای شکست ملت ایران ندارد

اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت : در ۱۴ ماه گذشته آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است و هر مسیری که آمریکایی ها چه اجتماعی، چه سیاسی و چه حقوقی در پیش گرفته اند، شکست خورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سفر خود به خراسان شمالی بیان داشت: ۱۴ ماه است که سخت‌ترین تحریم را بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیال علیه ملت ایران تحمیل کرده است؛ تحریمی که اگر علیه هر ملت دیگری می‌شد، آن ملت را از پا در می‌آورد اما ملت قهرمان و قهرمان و هوشمند و مقاوم ایران اسلامی در طول این مدت با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرده است.
روحانی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در این ۱۴ ماه در هر مسیری چه اجتماعی چه سیاسی و چه حقوقی پیش رفتند، منجر به شکست شدند.
وی ادامه داد: در سازمان ملل، اجتماعات گوناگون و در هفته اخیر حضورشان در آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد هیچ کشوری در دنیا به ادعای آنها اعتنا نکرد و در اجلاس شورای حکام آژانس اتمی جز آمریکا و یکی دو کشور دیگر، همه کشورهای جهان از ملت ایران حمایت کردند.
روحانی افزود: این به معنای پیروزی و موفقیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جمهور ایران گفت: در دادگاه بین المللی که ما از آمریکا شکایت بردیم، در مرحله اول آمریکا محکوم شد؛ در افکار عمومی دنیا این کشور محکوم شد؛ در منطقه ما هم آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه و اخیراً در یمن دچار شکست شد.

عواقب درگیری نظامی ایران و آمریکا در منطقه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عواقب درگیری نظامی ایران و آمریکا در منطقه

روحانی خطاب به مردم ایران بیان داشت: اگر امروز کسی ادعا کند ملت ایران در سایه این فشارها در اراده آن تزلزل ایجاد شده است، این سخن ناروا، ناصحیح و دروغ است.
روحانی خاطر نشان کرد: ما در این کشور مشکل داریم؛ در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی افزود: در این ۱۴ ماهی که فشار تحریم بر ما شدید شده است، آیا بدهی‌های خارجی ما کاهش یافته یا نه؛ اگر کاهش یافته یعنی ملت ما ملت پیروز و موفقی بوده است.
وی یادآور شد: هر کشوری که در مضیقه قرار می‌گیرد، بدهی‌هایش افزایش می‌یابد چون درآمدش کم می‌شود.
رئیس جمهور ایران در ادامه گفت: در سال ۹۶ ما ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون (دلار) بدهی خارجی داشتیم که اکنون این رقم ۹.۵ میلیارد دلار است؛ یعنی حدود ۲۵ درصد بدهی خارجی ما کاهش یافته است.
رئیس جمهور روحانی بیان داشت: این بدان معناست به رغم اینکه در سختی قرار گرفته‌ایم به سمت بیگانگان، خارجیان و صندوق‌های بین المللی دست دراز نکردیم، روی پای خود ایستادیم و مخارج خود را تا حد امکان تأمین کردیم و در عین حال بخشی از بدهی‌های گذشته را هم تأمین کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала