لندن: برای کاهش تنش ها به گفت و گو با ایران ادامه می دهیم

© AFP 2023 / Samuel Kubaniلندن: برای کاهش تنش ها به گفت و گو با ایران ادامه می دهیم
لندن: برای کاهش تنش ها به گفت و گو با ایران ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس گفت که لندن برای کاهش تنش ها با تهران به مذاکره با مقامات ایرانی ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، لندن برای کاهش تنش ها با تهران به مذاکره با مقامات ایرانی ادامه خواهد داد. 
کاهش تدریجی اجرای وظایف برجام توسط ایران به کجا ختم می شود؟ - اسپوتنیک ایران
کاهش تدریجی اجرای وظایف برجام توسط ایران به کجا ختم می شود؟
سخنگوی ترزا می در خصوص بحران روابط میان ایران و لندن گفت: " انگلیس نگران اقدام ایران جهت توقف نفتکش انگلیسی است و به گفت و گو با مقامات ایران جهت کاستن از تنش ها دراین منطقه ادامه می دهیم. "
سخنگوی نخست وزیر مستعفی انگلیس همچنین با نادیده گرفتن اقدام کشورش در توقیف یک نفتکش ایرانی و ایجاد تنش در مناسبات دوکشور مدعی شد که لندن به قوانین بین المللی و ازادی دریانوردی بنابر قوانین بین المللی پایبند است.
پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به این اقدام انگلیس نوشت که توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران از سوی بریتانیا به نیابت از «تیم ب»، دزدی دریایی است.این یک بدعت خطرناک است که باید همین الان پایان یابد.

گفتنی است، در طی ماه های اخیر روابط بین تهران و واشنگتن وخیم شده است، در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала