هشدار سردار سپاه به بریتانیا

© Photo / IRNAهشدار سردار سپاه به بریتانیا
هشدار سردار سپاه به بریتانیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به بریتانیا هشدار داد قبل از تصمیم تقابلی ایران، نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی را رها کنید وگرنه پشیمان می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، جانشین قرارگاه ثارالله گفت: انگلیسی ها بدانند خودشان شروع کننده بودند و باید منتظر مسائل بعدی آن هم باشند، تصور نکنند که ایران هیچ اقدامی در واکنش به توقیف نفتکش خود انجام نمی دهد، خیر نه تنها چنین چیزی نیست.

 اسماعیل کوثری درباره تبعات بی توجهی لندن به تذکرات دیپلماتیک تهران برای رفع توقیف نفتکش ایرانی به نامه نیوز گفت: انگلیس به تبعیت از آمریکا اقدامی خلاف روابط و قواعد بین الملل را انجام داد و نفتکش ایرانی را در آب‌های آزاد توقیف کرد.

 وی با بیان اینکه اگر انگلیسی ها زود تصمیم نگیرند و نفتکش ایرانی را آزاد نکنند، از این اتفاق ضرر می کنند، یادآور شد: زمانی که مسئولان جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند، آن وقت انگلیسی ها پشیمان خواهند شد.

جانشین قرارگاه ثارالله تأکید کرد: انگلیسی ها بدانند خودشان شروع کننده بودند و باید منتظر مسائل بعدی آن هم باشند، تصور نکنند که ایران هیچ اقدامی در واکنش به توقیف نفتکش خود انجام نمی دهد، خیر نه تنها چنین چیزی نیست بلکه در زمان مقتضی مسئولان جمهوری اسلامی تصمیم اقدام متقابل را می گیرند و حتما آن را اجرا خواهند کرد.

ادامه توقیف نفتکش برای انگلیس فقط ضرر است

 وی ادامه داد: انگلیسی ها قبل از آنکه مقامات جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند نفتکش ایرانی را آزاد کنند وگرنه ادامه توقیف نفتکش به ضرر آنها تمام خواهد شد.

کوثری درباره اسکورت نفتکش‌ انگلیسی توسط نیروی دریایی سلطنتی در تنگه هرمز گفت: همه کشورها حق تردد از آب های بین المللی را دارند. البته این مسئله باید بررسی شود.

مقامات جبل الطارق ، سرزمین وابسته به بریتانیا ، نفتکش گریس-1 را که به نظر می‌رسد حامل نفت برای سوریه با نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور بوده ، توقیف کرده است. به گفته رسانه های غربی، این کشتی از ایران به سمت سوریه در حرکت بوده است.

در این ارتباط وزارت امور خارجه ایران، سفیر بریتانیا در تهران را احضار نمود.

جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا، پیشتر اعلام کرد که جبل الطارق نفتکش گریس-1 را به درخواست مقامات ایالات متحده از انگلیس بازداشت کرده است.

جبل‌الطارق یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا به‌شمار می‌رود و در انتهای جنوبی شبه‌جزیره ایبری قرار دارد. اسپانیا حاکمیت بریتانیا بر جبل الطارق را به رسمیت نمی شناسد.

قرارگاه ثارالله یکی از قرارگاه‌های امنیتی سپاه پاسداران در تهران است که وظیفه آن، مدیریت امنیت پایتخت و دیگر شهرهای استان تهران است. در حقیقت فرمانده این قرارگاه، فرمانده کل سپاه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала