ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن

© Photo / Ministry of Defence (United Kingdom)ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن
ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا با ایجاد ائتلاف بین المللی قصد تامین امنیت ناوگان ها در تنگه هرمز و تنگه باب المندب را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله "دفنس وان" ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خبر از ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن داد. 

جنگ ایران و آمریکا، موجب تغییر شکل جهان می شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ ایران و آمریکا، موجب تغییر شکل جهان می شود

به نقل از سخنان وی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد یک ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در آب های اطراف ایران و یمن ایجاد نماید.

بر اساس این نشریه، روز سه شنبه، وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپو و وزیر دفاع این کشور با یکدیگر ملاقات نمودند تا جزئیات این موضوع را مورد بحث قرار دهند. دانفورد گفت که اکنون "آنها با چندین کشور در ارتباط هستند تا ببینند آیا می توانند یک ائتلاف ایجاد کنند که امنیت ناوگان ها را در تنگه هرمز و تنگه باب المندب تضمین کنند".

این طرح در روزهای اخیر نهایی می شود و آمریکا کشتی های فرماندهی عملیات را تامین خواهد کرد و وظیفه نظارت و تجسس را به عهده خواهد داشت.

یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص  علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала