آمریکا، توان مقابله با سیستم موشکی آوانگارد روسیه را ندارد

© Photo / ISPRآمریکا، سیستم محافظت در برابر موشک بین قاره ای ندارد
آمریکا، سیستم محافظت در برابر موشک بین قاره ای ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس امریکایی معتقد است که ایالات متحده دارای موشک های بین قاره ای مناسب در برابر چین و روسیه نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان کارشناس تحقیق کنگره، امی وولف، ایالات متحده نه تنها آخرین مجموعه روسی آوانگارد  روسیه، بلکه از موشک های بالستیک بین قاره ای برخوردار نیست. 

پنتاگون زمان رسیدن موشک آوانگارد روسیه به آمریکا را محاسبه کرد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون زمان رسیدن موشک آوانگارد روسیه به آمریکا را محاسبه کرد

به نقل از سخنان این کارشناس: "در دسامبر (2018)، زمانی که روسیه سیستم آوانگارد را آزمایش شد… من در خانه بودم و اخبار را تماشا می کردم. و بسیار ناراحت شدم: خدای من، آنها این موشک را آزمایش کرده اند و ما نمی توانیم خود را در برابر آن محافظت کنیم. مانمی توانیم خود را در برابر موشک های بالستیک متعارف روسیه یا چین محافظت کنیم".

او خاطر نشان کرد: "اگر شما اطلاعاتی در زمینه هسته ای و تهدیدات روسیه و چین داشته باشید، این واقعیت است که آنها می توانند کلاهک هایی ایجاد کنند که (برای شما) تازه و ترسناک نیستند، اما من متوجه شدم که اکثر مردم این کشور (آمریکا) در این خصوص خیلی آموزش دیده اند، بنابراین آنها فرصت های روسیه و چینی در این زمینه را ترسناک و جدید می دانند".

پیش از این، مجله "میلیتری واچ" در مقاله ای اعلام نمود که، سامانه پدافند هوایی از روند پیشرفت تسلیحات روسی عقب می ماند و قادر به مقابله با موشک های مدرن روسی نخواهد بود.

به نقل از نویسندگان این مقاله، سامانه پدافند هوایی آمریکا حتی قادر به زدن موشک های کره شمالی نیست، مثلا نابودی موشک کره شمالی «هوسون-14» توسط سامانه پدافند هوایی آمریکا ممکن نخواهد بود که در سال 2017 در ارتفاع 770 کیلومتری بر فراز ژاپن پرواز کرد و در 300 کیلومتری از سواحل ژاپن در دریای ژاپن سقوط کرد و سامانه Aegis آمریکا نتوانست آن را رهگیری بکند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала