برگزاری نشست اضطراری اتحادیه اروپا درخصوص برجام

© Sputnik / Alexey VitvitskyФлаги перед началом саммита 27 стран-участниц Евросоюза
Флаги перед началом саммита 27 стран-участниц Евросоюза - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اتحادیه اروپا که توافق نامه برجام را با ایران امضا کردند، در خصوص برگزاری نشست اضطراری با ایران به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، کشورهای اتحادیه اروپای امضا کننده برجام، در خصوص برگزاری نشست اضطراری در این خصوص، با ایران به توافق رسیدند. 

درخواست بریتانیا از ایران برای رعایت شرایط برجام - اسپوتنیک ایران
درخواست بریتانیا از ایران برای رعایت شرایط برجام

به گزارش  کانال تلویزیونی اسکی نیوز، کشورهای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در حال بررسی امکان برگزاری نشست اضطراری، بعد از اظهارات تهران در خصوص آمادگی خود برای آغاز غنی سازی اورانیوم به سطح 3.67٪ می باشند.

خانم مایا کوتسیانچیچ ، سخنگوی اتحادیه اروپا پیش از این گفت: "ما در حال پیگیری و رسیدگی به شرایط (معامله هسته ای برجام با ایران) هستیم و موقعیت ما بستگی به اجرای کامل برجام توسط ایران دارد."

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: "ما با سایر شرکت کنندگان توافقنامه برجام در مورد مراحل بعدی، از جمله اعضای کمیسیون مشترک، ارتباط برقرار کرده ایم".

ایران پیش از این اعلام نمود که مرحله دوم کاهش تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای را به دلیل اینکه کشورهای عضو برجام نتوانستند طی 60 روز نیازهای تهران از جهت اقتصادی را برآورده کنند، اغاز می نماید. تهران اعلام کرد که روند غنی‌سازی اورانیوم را در سطحی بالاتر از 3.67٪ (سطح پیش بینی شده در برجام) آغاز می‌کند.

به گفته عراقچی، ایران ملزم به برداشتن گام در جهت کاهش تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای است زیرا که کشورهای اروپایی هنوز قادر به انجام مطالبات ایران نیستند.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала