درخواست آمریکا برای برگزاری جلسه ویژه آژانس انرژی اتمی درباره ایران

© AP Photo / Ronald Zak,درخواست آمریکا برای برگزاری جلسه ویژه آژانس انرژی اتمی درباره ایران
درخواست آمریکا برای برگزاری جلسه ویژه آژانس انرژی اتمی درباره ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا درخواست برگزاری جلسه ویژه شورای سرپرستی آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای بررسی گزارش دبیر کل آژانس یوکیو آمانو مطرح کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این گزارش در خصوص توسعه حوادث حول پرونده هسته ای ایران است. روز جمعه نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در وین در این خصوص اطلاع داد.
روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد که ایران از حد تعیین شده ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنی سازی پایین عبور کرده است. این میزان در معاهده هسته ای مجاز بود. دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این خصوص شورای سرپرستی آژانس را مطلع ساخت.
در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала