واکنش بولتون به توقیف نفتکش ایرانی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تبریک بولتون به شرکت کنندگان در ترور سردار سلیمانی در عراق
تبریک  بولتون  به  شرکت کنندگان در ترور سردار سلیمانی در عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق را "خبر عالی" نامید.
بازی با آتش انگلیس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازی با آتش انگلیس

به گزارش اسپوتنیک، بولتون در توئیتر نوشت:" اخبار عالی: بریتانیا ابرنفتکش گریس1 ، حامل نفت ایران به مقصد سوریه با نقض تحریم های اتحادیه اروپا را توقیف کرد" و خاطرنشان ساخت آمریکا و متحدانش به جلوگیری از تجارت مقامات تهران و دمشق ادامه می دهند.

دیروز اطلاع حاصل شد که مقامات جبل الطارق، سرزمین متعلق به بریتانیا ابرنفتکش حامل نفت خام برای سوریه را توقیف کرده اند. فابیان پیکاردو، وزیر اعظم جبل الطارق گفت این عملیات مشترک نهاد های انتظامی محلی و تفنگداران دریایی بریتانیا بود که به دنبال دریافت اطلاعات مدلل از سوی دولت جبل الطارق در اینباره صورت گرفت که نفتکش Grace 1 تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده است. بر اساس این اطلاعات نفتکش Grace 1 حامل نفت خام برای پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده است. نفتکش ایرانی طبق درخواست امریکا توقیف شده است.

وزارت خارجه ایران در رابطه با توقیف نفتکش ایرانی اعتراض شدید خود را به سفیر بریتانیا در تهران ابلاغ کرده است. عباس موسوی ، سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر اعلام کرده تهران توقیف نفتکش ایرانی را غیر قابل قبول می داند چون بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا و نه تصمیمات سازمان ملل انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала