هشدار ترامپ: ایران برمی گردد و نیشتان می زند

© AP Photo / Evan Vucciهشدار ترامپ: ایران برمی گردد و نیشتان می زند
هشدار ترامپ: ایران برمی گردد و نیشتان می زند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود در خصوص ایران هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ بعد از آنکه رئیس جمهور ایران حسن روحانی اعلام کرد که کشور غنی سازی اورانیوم را به سطح بالاتر از میزان تعیین شده در معاهده هسته ای سال ۲۰۱۵ می رساند، بیان داشت که مراقب رفتارتان باشید.
وی در توئیتر خود نوشت: «ایران اکنون هشدار جدیدی داده است. روحانی می گوید که آنها اورانیوم را تا هر اندازه ای که بخواهند غنی سازی می کنند، در صورتی که معاهده ی هسته ای جدید نباشد. مراقب تهدید های ایران باشید. آنها می توانند برگردند تا نیشتان بزنند، طوری که هیچ کس قبل از این اینطور ضربه ندیده بود.»


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه در کانال تلویزیون دولتی ایران گفت که اگر امضا کنندگان توافق هسته ای ایران تعهدات خود را برآورده نکنند، ایران از روز 7 ژوئیه، نیروگاه خود در اراک را مجهز به تولید پلوتونیوم می نماید.
شایان ذکر است که در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала