افشاگری روزنامه آمریکایی: امارات از یمن فرار می کند

© Flickr / Abdulla Al Muhairiافشاگری روزنامه مریکایی: امارات از یمن فرار می کند
افشاگری روزنامه مریکایی: امارات از یمن فرار می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام عربی اطلاع داد که امارات به زودی نیروهای خود را از یمن خارج می کند.

به گزارش اسپوتنیک ،مقامات غربی به وال استریت ژورنال خبر دادند: در چند هفته اخیر امارات با خروج نیروهای خود از یمن می‌خواهد خود را از جنگی ۴ ساله که حتی مخالفت کنگره آمریکا را نیز در پی داشته است، رها نماید.
وال استریت ژورنال در این زمینه می نویسد: امارات در این چند هفته تعدادی از تانک‌ها و بالگردهای تهاجمی خود به همراه صدها نفر از نظامیانش را از ساحل دریای سرخ خارج کرده است.
شایان ذکر است که اخیراً پس از اینکه رویترز به نقل از چهار منبع از خروج نیروهای اماراتی در یمن اطلاع داد، برخی منابع به روزنامه رای الیوم در خصوص آن تحلیل هایی ارائه دادند.
این منابع اطلاع دادند: محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در این تصمیم امارات نقش به سزایی داشته است. محمد بن راشد در نشستی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی اعلام کرده است که دبی آماده پرداخت تاوان بزرگ در نتیجه اقدام حوثی ها برای هدف قرار دادن مراکز حیاتی در دبی در واکنش به مشارکت امارات در جنگ یمن نیست.
این منابع می گویند: آل مکتوم حیت تلویحاً به خطری که وحدت امارات را در صورت ادامه سیاست این کشور در قبال یمن تهدید می کند، پرداخته است.
این منابع یادآوری می کنند: انصارالله یمن پهپادهایی را بر فراز امارات به پرواز درآورده است و این پهپادها از فرودگاه ابوظبی و دبی تصویربرداری کرده اند و این پیامی آشکار است که به رهبران امارات رسیده است که انصارالله توان توسعه دایره اهداف خود به سمت امارات و فرودگاههای آنرا دارد.
این روزنامه می نویسد: این اقدام امارات با شواهد و مواضع مقامات اماراتی که از تشدید تنش با ایران پرهیز می کنند، همراه است. سفر عبدالله بن زاید به مسکو و اینکه وی گفته است که ایران را در ورای حملات به نفتکشها در دریای عمان و خلیج فارس نمی داند گواهی بر این است که ابوظبی دربهای مسکو را می زند تا تنش با ایران را کم کند. بر این باوریم که شواهدی بیشتری از تغییر دیدگاه ابوظبی شاهد خواهیم بود و این بازنگری ضروری و مهم برای این کشور و نیز عربستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала