درخواست سیمونیان از رئیس جمهور اوکراین برای آزادی خبرنگار زندانی

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد مسدود کردن شبکه های اجتماعی خارجی در روسیه
پیشنهاد مسدود کردن شبکه های اجتماعی خارجی در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردبیر خبرگزاری بین المللی " روسیه امروز" و شبکه تلویزیونی راشا تودی مارگاریتا سیمونیان از رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی خواست که برای آزادی رئیس شبکه ریانوواستی اوکراین کریل ویشینکی همکاری نماید.

به گزارش اسپوتنیک ، وی به زبان اوکراینی در شبکه تلگرام خود نوشت: " فردا می توانند کریل ویشینسکی را آزاد کنند. خبرنگاری که 413 روز به خاطر کار خبرنگاری اش زندانی است. آقای زلنسکی من خطاب به شما می گویم. این کار را بکنید."

وکلیل خبرنگار در تاریخ 18 ژوئن اطلاع داد که جلسه بعدی دادگاه در تاریخ 3 ژوئیه برگزار می شود و ممکن است که تغییراتی در حکم صورت گیرد.  دفاعیه حالت نرمتری گرفته و ممکن است به بازداشت خانگی برسد.

ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала