اتحادیه اروپا: تحریم های آمریكا علیه ایران را به رسمیت نمی شناسیم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا:تحریم های آمریكا علیه ایران را به رسمیت نمی شناسیم
اتحادیه اروپا:تحریم های آمریكا علیه ایران را به رسمیت نمی شناسیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سخنگوی اتحادیه اروپا با بیان اینكه سازوكار مالی «اینستكس» علیه آمریكا راه‌اندازی نشده است، اعلام نمود که اتحادیه اروپا تحریم های برون‌مرزی آمریكا علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که 'اگر بنا باشد با راه اندازی اینستكس، ایران از مزایای لغو تحریم‌ها در قالب برجام بهره‌مند شود، اروپا چگونه با فشارهای امریكا كنار خواهد آمد؟' گفت: هدف كلی اینستكس این است كه به صادركنندگان و واردكنندگان اروپایی كمك كند تا بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و بین‌المللی و سازوكارهای مرتبط داخلی به تجارت مشروع با ایران بپردازند. 

کفگیر تحریم های آمریکا به ته دیگ خورد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کفگیر تحریم های آمریکا به ته دیگ خورد

درواقع اینستكس مكمل قوانین مسدودسازی تحریم‌ها است كه در هفتم ماه آگوست گذشته به اجرا گذاشته شد تا منافع شركت‌های اروپایی كه می‌خواهند با ایران تجارت كنند را حفظ كند. 

 

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان عملیاتی شدن این سازوكار و دستیابی ایران به درآمدهای نفتی‌اش گفت: اینك كه راه‌اندازی اینستكس اعلام‌شده، وظیفه سه كشور مجری خواهد كه جزئیات بیشتری را درباره آن اعلام كنند. 
وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در كنفرانس مشترك خبری شب گذشته پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا در بخارست پایتخت رومانی راه‌اندازی سازوكار مالی ویژه (اینستكس) را رسماً اعلام كردند. 
در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала