صلح فلسطین و اسرائیل به قیمت 50 میلیارد دلار

© AFP 2023 / Jason Reedصلح فلسطین و اسرائیل به قیمت 50 میلیارد دلار
صلح فلسطین و اسرائیل به قیمت 50 میلیارد دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید بخش اقتصادی طرح " صلح به نام شکوفایی" یعنی حل و فصل صلح آمیز مناقشه اسرائیل و فلسطین را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برای توسعه اقتصاد فلسطین و کشورهای عرب همسایه صندوق سرمایه گذاری به ارزش 50 میلیارد دلار تشکیل می شود که بیش از نیمی از آن به فلسطین رسیده و بقیه به مصر، لبنان و اردن تعلق می گیرد. بخشی از پول ها از بودجه آمریکاست اما بخش اصلی آن از کشورهای خلیج فارس و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
پیشنهاد می شود که 179 پروژه تامین مالی شده از جمله تقریبا 1 میلیارد برای توسعه صنعت توریسم فسطین هزینه گردد. 5 میلیارد دلار برای بخش حمل و نقل خرج می شود که ساحل غربی رود اردن و نوار غزه را از طریق اسرائیل پیوند می زند که پیشتر اسرائیل به دلایل امنیتی از آن امتناع می کرد.
انتظار می رود که بخش اقتصادی و سیاسی " صلح به نام شکوفایی" توسط مشاور عالی وداماد رئیس جمهور آمریکا جراد کوشنر به اجلاس تجارت بین المللی در بحرین در هفته آینده ارائه شود.
به نظر میرسد که کوشنر و ترامپ 38 تفاوت اصولی بین حل و فصل صلح آمیز و معامله را نمی بینند. فلسطینی ها دوستانه طرح آمریکا را همانند سایر ابتکارها پس از به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل در سال 2017 رد کردند. خبرنگار فلسطینی الجزیره می نویسد: فلسطینی ها به خیر و بخشش کوشنر نیاز ندارند. آنها آزادی می خواهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала