ترامپ: ایران با شلیک به پهپاد آمریکایی، سیگنال آغاز مذاکرات را اعلام نمود

© AP Photo / Alex Brandonآرزوی بزرگ ترامپ اعلام شد
آرزوی بزرگ ترامپ اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقيده رئیس جمهور آمریکا، ایران خواهان مذاکره است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه دونالد ترامپ با کانال تلوزیونی ان بی است، ایران با شلیک به پهپاد آمریکایی، سیگنال آغاز مذاکرات با آمریکا را اعلام نمود. 
واکنش رئیس جمهور ایران به سرنگونی پهپاد آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اولين واكنش رئیس جمهور ایران به سرنگونی پهپاد آمریکایی
وی گفت: "من فکر می کنم آنها می خواهند صحبت کنند. من فکر می کنم آنها می خواهند مذاکره کنند. در این میان موضوع هسته ای بسیار مهم است و آنها نباید سلاح هسته ای داشته باشند."
روز گذشته، دونالد ترامپ وعده داد که او بهترین دوست ایران خواهد بود اگر این کشور از ایده توسعه سلاح های هسته ای کنار برود. به گفته وی، اگر تهران بخواهد ایالات متحده قادر خواهد سریعا با موضوع هسته ای با این کشور به توافق برسد. 
در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید. 
در طی ماه های گذشته با شلیک به دو کشتی نفت کش در دریای عمان و اظهارات آمریکا مبنی بر دخالت ایران در این حادثه و همچنین سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در آبهای خلیج فارس توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران، روابط بین امریکا و ایران بیشتر متشنج شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала