شمخانی: اتحاد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران خود عامل انشقاق است

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiشمخانی: اتحاد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران خود عامل انشقاق است
شمخانی: اتحاد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران خود عامل انشقاق است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای امنیت ملی ایران در سخنرانی خود در روسیه گفت که با همه قوا از خطوط هوایی و مرزهای آبی ایران دفاع خواهیم کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با حضور در دهمین اجلاس بین المللی مقامات عالی امور امنیتی جهان در شهر اوفای روسیه اظهار داشت، متحد نمودن برخی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران خود عامل انشقاق است. این اتحادهای پوشالی اساسا فاقد قابلیت عملیاتی بوده و هیچ تاثیری در راهبردهای ایران ندارد. 

مسکو اتهامات مطروحه علیه ایران پیرامون حادثه دریای عمان را بی‌اساس می‌داند - اسپوتنیک ایران
مسکو اتهامات مطروحه علیه ایران پیرامون حادثه دریای عمان را بی‌اساس می‌داند

شمخانی در پاسخ به پرسشی درباره اتحاد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس با حمایت ایالات متحده علیه ایران به "اسپوتنیک" گفت: "ترامپ پس از حضور در کاخ سفید در اولین سفر خود به عربستان موجب فروپاشی شورای همکاری خلیج فارس شد. بنابراین محور متحد نمودن برخی کشورهای خلیج فارس بر علیه ایران خود عامل انشقاق است. بنابراین بسیاری از این مخالفت ها و تهدیدها اساسا بیان آرزوهاست تا این که قابلیت عملیاتی داشته باشد. بر این اساس اتحادهای پوشالی از این دست هیچ تاثیری در راهبردهای ما ندارد."
وی در ادامه تاکید کرد: "ما معتقدیم اگر آمریکا منطقه را ترک کند، هیچ اصطکاکی در منطقه رخ نخواهد دهد. عامل مجموعه ناامنی ها حضور آمریکا و فشار به ملت ایران است. بعید است ملت های منطقه مایل باشند که به ملت ایران فشار بیاید. هدف آمریکا به راه انداختن جنگ اقتصادی و تجویع مردم ایران است، اما ایرانیان تحریم ها را همانند گذشته به فرصت تبدیل می کنند.
وی درباره مناقشات کنونی ایران و آمریکا گفت: "متاسفانه جنگ اقتصادی و جنگ تجویع ملت ایران است. این هدف ترامپ است. ما بیشتر مبتنی بر امکانات داخلی خود در مقابل این جنگ ظالمانه، یک طرفه، فاقد منطق و خلاف منشور ملل متحد برنامه ریزی کرده ایم و در تلاشیم که اثر تحریمهای خارجی را بر معیشت مردم و روند پیشرفت کشور به حداقل برسانیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала