پمپئو: ترامپ به جنگ با ایران نمی رود

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو: ترامپ به جنگ با ایران نمی رود
پمپئو: ترامپ به جنگ با ایران نمی رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای واشنگتن، حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان مایک پمئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خواهان جنگ با ایران نیست. آقای پمپئو روز سه شنبه در پایگاه نیروی هوایی مک دیل در فلوریدا، در دیدار با نمایندگان فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (سنتکام) در سخنرانی خود اعلام نمود که، ترامپ به جنگ با ایران نمی رود. 

ترامپ، احتمال جنگ با ایران می تواند به دلیل سلاح های هسته ای باشد - اسپوتنیک ایران
ترامپ، احتمال جنگ با ایران می تواند به دلیل سلاح هسته ای باشد

پومپئو گفت: "رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ را با ایران نيست، در عين حال ما بر این عقیده هستیم که حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضروری است."  

وزیر امور خارجه همچنین اضافه کرد که ایالات متحده همچنان به ارائه اطلاعات تکمیلی درباره حملات به تانکرهای نفتی در خلیج عمان ادامه می دهد، حملاتی که واشنگتن قبلا مسئولیت آن را بر عهده تهران می داند. در عین حال، پومپئو خواستار "نه تنها برای تمرکز بر این دو حمله" بلکه حملات دیگر نیز شده است، زیرا، به گفته وی، از ابتدای ماه مه نمونه های دیگری از "حملات ایران در منطقه" وجود داشته است.

گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.      

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала