ایران تا نوامبر 2020 از برجام خارج نخواهد شد

© AP Photo / Ronald Zakایران تا نوامبر 2020 از برجام خارج نخواهد شد
ایران تا نوامبر 2020 از برجام خارج نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تهران معتقدند که در انتخابات آینده آمریکا دموکرات هایی که موضع نرم تری نسبت به ایران دارند، به مقام خواهند رسید.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ساژین ایران شناس و استاد دانشکده خاور شناسی معتقد است که بیانیه تهران در خصوص کاهش اجرای تعهدات برجام ، روشی تاکتیکی با احتساب امتیازات خاصی از طرف آمریکاست.
ساژین بیان داشت:" به دشواری می توان گفت که این حوادث پیشرفت خواهند کرد. اما این گام تهران در کل به معنی خروج فوری از معاهده هسته ای نیست. این بازی در مبارزه به خاطر امتیازاتی برای روند مذاکره احتمالی است. آیا ایران به طور کامل از برجام خارج می شود؟ خارج نمی شود. چنین گام تندی ، هدیه ای بزرگ به رقبای تهران است. در وهله اول به آمریکایی ها، سعودی ها و سایر مهره هایی در خلیج فارس."
بر اساس ارزیابی این کارشناس، تهران از خروج کامل از برجام حداقل تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا خودداری می کند. ساژین ادامه داد" در تهران امیدوارانه منتظر نوامبر 2020 هستند، زمانی که در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری برگزاری می شود. ایرانی ها امیدوارند که ترامپ در انتخابات آینده پیروز نشود و به جای او یک دموکرات به کاخ سفید بیاید. آنوقت همانطور که در ایران پیش بینی می کنند می توان با واشنگتن به شکل دیگری گفتگو کرد. ایرانی ها زمان را کش می دهند که اگر شرایط فوق العاده ای رخ ندهد تا نوامبر سال آینده از برجام خارج نخواهند شد."
روز دوشنبه بهروز کمالوند سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که ایران قصد دارد قدرت تولید اورانیوم با غنی سازی پایین را 27 ژوئن افزایش دهد. به گفته وی ایران همچنین قصد دارد سرعت غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد.
پیشتر رسانه های ایرانی اعلام کرده بودند که در اولین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از هشتم ماه مه آمده است که ایران در چارچوب محدودیت ها باقی مانده و کارشناسان آژانس به مانند سابق به تاسیسات اتمی ایران دسترسی دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала