شورای امنیت روسیه خواستار توجه به منافع ایران در روند بحران سوریه شد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiشورای امنیت سوریه خواستار توجه به منافع ایران در روند بحران سوریه شد
شورای امنیت سوریه خواستار توجه به منافع ایران در روند بحران سوریه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نشست آتی سه گانه روسیه، اسرائیل و آمریکا در بحران سوریه باید منافع همه بازیگران این صحنه، از جمله ایران در این امر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه الکساندر وندیکتوف، نشست نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در اواخر ماه ژوئن در اورشلیم با جان بولتون معاون رئیس جمهور آمریکا و میر بن شابات، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، به بررسی اقدامات مشترک با هدف ایجاد ثبات در سوریه و کل خاورمیانه می پردازد. 

اهمیت همکاری ایران و روسیه در سرنوشت سوریه - اسپوتنیک ایران
اهمیت همکاری ایران و روسیه در سرنوشت سوریه

وی گفت: لازم است که منافع همه بازیگران این صحنه، از جمله ایران در این امر مورد توجه قرار گیرد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: "به طور طبیعی، این فرایند باید منافع همه بازیگران منطقه، از جمله ایران را در نظر بگیرد. هر گونه تلاش برای استفاده از تاکتیک های اولتیماتوم، با شکست رو به رو شده است، اگر کسی بخواهد روابط با شرکا در منطقه را بهم بزند، این یک محاسبه اشتباه است".

گفتنی است، درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند و تنها شهر ادلب در دست مخالفان است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала