واکنش رسانه ها به اتهامات بریتانیا برای دست داشتن ایران در انفجار نفت کش ها

© AP Photo / ISNAواکنش رسانه ها به اتهامات بریتانیا برای دست داشتن ایران در انفجار نفت کش ها
واکنش رسانه ها به اتهامات بریتانیا برای دست داشتن ایران در انفجار نفت کش ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از آنکه وزارت خارجه بریتانیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حمله به نفت کش ها متهم کرد، توجه رسانه های بریتانیایی به بیانیه رهبرحزب کارگر مخالف جرمی کوربین جلب شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین به نقل از وی نوشت: « بریتانیا باید اقداماتی انجام دهد تا تنش در خلیج فارس کمتر شود نه اینکه به درگیری نظامی دامن بزنند، درگیری که با خروج آمریکا از برجام شروع شده است.»
این روزنامه می نویسد که وزیر امور خارجه بریتانیا جرمی هانت بیانات کوربین را « احساساتی و قابل پیش بینی» نامیده است. روزنامه ایندیپندنت نیز به نوبه خودنوشت که به خاطر بیانیه لندن در خصوص دخالت ایران در حادثه تانکرها ، وزارت خارجه ایران روز شنبه سفیر بریتانیا در تهران را فراخواند. در جریان دیدار، ایران قاطعانه اتهامات بی پایه و اساس را محکوم کرده و موضع غیر قابل پذیرش بریتانیا در ارتباط با این حمله را مورد انتقاد قرار داد.»
در ضمن روز یکشنبه ساندی تایمز اطلاع داد که پس از حمله به نفت کش بریتانیا تفنگداران دریایی را برای دفاع از کشتی های خود به منطقه خلیج فارس می فرستد. بر اساس اطلاعات روزنامه ، دفاع از کشتی های بریتانیایی برعهده تفنگداران گردان ۴۲ م نیروهای ویژه است. روزنامه اشپیگل روز شنبه اطلاع داد که تمامی خدمه نفت کش فرونت آلتیر، ایران را ترک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала