آیا خانواده ترامپ برای دستیابی به تسلیحات هسته ای به عربستان کمک می کند؟

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کمک خانواده ترامپ به عربستان برای دستیابی به تسلیحات هسته ای
کمک خانواده ترامپ به عربستان برای دستیابی به تسلیحات هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تارنمای شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان در تحلیلی نوشت: عربستان در مسابقه تسلیحاتی به سر می برد که تاکنون کمتر درمورد آن شنیده ایم اما ریاض تشنه دستیابی به تسلیحات هسته ای است و خانواده ترامپ در این راه به سعودی ها کمک می کند.
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار ایران در صورت تداوم همراهی عربستان با آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، تارنمای سی ان ان امروز (شنبه) در این تحلیل به قلم "نیک پتن والش" (Nick Paton Walsh) افزود: شاید کاخ سفید خود را گرفتار این ادعا که ایران بدنبال تسلیحات هسته‌ای است، کرده اما با این عمل موجب تسریع مسابقه تسلیحاتی در منطقه شده، مسابقه‌ای که در آن خانواده حاضر در کاخ سفید و خانواده حاضر در کاخ سعودی با یکدیگر در ارتباط هستند.
هیاهویی که رئیس جمهوری ترامپ درمورد وضعیت منطقه به راه انداخته موجب شده تا قرارداد نظامی با عربستان سعودی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد، این درحالیست که ارزش تأیید شده قرارداد تسلیحاتی با ریاض تا ماه اکتبر گذشته ۱۴ میلیارد دلار بود.
تحلیلگر اسی ان ان در ادامه متذکر می شود جدای از آن، دولت ترامپ ماه گذشته با دور زدن کنگره و اعلام وضعیت فوق العاده با ادعای تشدید تهدید ایران، تلاش کرد تا تسلیحات نظامی به ارزش هشت میلیارد دلار دیگر به عربستان، امارات و اردن بفروشد.
در بخش دیگری از این مقاله گفته می شود "تیم کین" (Tim Kaine) سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیا در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که وی پرسش‌های جدی درباره این مساله دارد که آیا تصمیم به انتقال اطلاعات هسته‌ای بنابر مسائل مالی خانواده ترامپ گرفته شده یا مبتنی بر منافع مردم آمریکا است.
تحلیلگرسی ان ان می نویسد: "جرد کوشنر" مشاور و داماد ترامپ در مصاحبه اخیر خود با (تارنمای خبری آمریکایی) "اکسیوس" (Axios) درمورد مذاکره و ارتباط شخصی با ولیعهد عربستان، که همگان می‌دانند این دو روابط نزدیکی بایکدیگر دارند، امتناع ورزید.
سی ان ان در پایان خاطرنشان می سازد خاطرنشان می سازد در منطقه‌ای که از جنگ و درگیری خسته است، تصمیم کاخ سفید مبنی بر تجهیز و سیراب کردن عطش تسلیحاتی بیشتر و بهتر عربستان، آینده‌ای نامعلوم را برای این منطقه در سال‌های آتی رقم می‌زند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала