فرمانده ایرانی: درگیری در خلیج فارس قیمت نفت را به بیش از 100 دلار می رساند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoفرمانده ایرانی: درگیری در خلیج فارس قیمت نفت را به بیش از 100 دلار می رساند
فرمانده ایرانی: درگیری در خلیج فارس قیمت نفت را به بیش از 100 دلار می رساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر صفوی اعلام کرد که هر گونه درگیری نظامی در خلیج فارس باعث افزایش قابل توجه قیمت نفت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ایران درباره احتمال جنگ، اظهار داشت: آمریکایی ها بیش از 25 پایگاه نظامی در سراسر منطقه دارند که از جمله آنها فرماندهی هوایی سنتکام در قطر، فرماندهی زمینی در کویت و فرماندهی دریایی در بحرین است و در این پایگاه‌ها نیز بیش از 20 هزار نیروی نظامی مستقر است. ترامپ امنیت را اقتصادی کرده و اگر به صرفه اقتصادی او نباشد هیچگاه وارد هیچ جنگی نخواهد شد. وی می داند که هر جنگی با ایران هم با شکست نظامی مواجه خواهد شد و هم هزینه های اقتصادی زیادی خواهد داشت.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: با شلیک اولین تیر در خلیج فارس قیمت نفت به بالای 100 دلار خواهد رسید و این نفت 100 دلاری برای آمریکا، اروپا و دوستان آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی قابل تحمل نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه از منظر سیاسی و نظامی آمریکا در حال رجزخوانی است و از دو هفته پیش شروع به عقب نشینی کرده، تصریح کرد: ما نظامی‌ها همیشه بدترین سناریوها را می بینیم و برای اینکه جنگی رخ ندهد باید برای جنگ آماده باشیم و بحمدالله امروز هم نیروهای مسلح مقتدر ما با رهبری فرمانده معظم کل قوا در آمادگی و قدرت کامل قرار دارند و اکنون قدرت بزرگ نظامی در منطقه غرب آسیا هستیم.

وی در پایان گفت: "امیدواریم کشورهای منطقه بجای اینکه با افکار شیطنت آمیز دشمن خود را ایران بدانند، دشمن خود را آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала