همکاری ایران و ترکیه در ایجاد سیستم مالی مقاوم در برابر تحریم های آمریکا

CC0 / Pixabay / همکاری ایران و ترکیه در ایجاد سیستم مالی مقاوم در برابر تحریم های آمریکا
همکاری ایران و ترکیه در ایجاد سیستم مالی مقاوم در برابر تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در ترکیه، از همکاری ایران و ترکیه در مکانیسم جدید مالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلوزيوني خبر ترک، محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکيه از همکاری ایران و ترکیه در ایجاد سیستم مالی مقاوم در برابر تحریم های آمریکا خبر داد. 
آمریکا آماده تحریم کانال مالی اروپا با ایران - اسپوتنیک ایران
آمریکا آماده تحریم کانال مالی اروپا با ایران
به نقل از ايشان، ایجاد سازوکارهای جدید مالی، زمينه هاي تجارت دو جانبه را در زمینه تحریم های ضد ایران ايجاد مي نمايد. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکيه در اين خصوص گفت: ما با ترکیه حجم زیادی گاز صادرات مي نماييم. این امر نیاز به توسعه بیشتری دارد.ما نیاز به مکانیسم جدیدی داریم که بخش هایي از آن هم اکنون در حال کار کردن هستند. مي توان یک سیستم مبادله ایجاد کرد تا به تجارت در ارزهای ملی تبدیل شود. ما در حال ایجاد یک بانک مشترک هستیم. 
فرازمند در ادامه گفت: "توسعه روابط تجاری دوجانبه، حق غیرقابل قبول کشور ها است و در اين زمينه هیچ کاری غیر قانونی صورت نگرفته است". 
اين دیپلمات گفت: «این کار برای جلوگیری از تحریم های آمریکا انجام نمی گیرد. ما نمی خواهیم قانون را دور بزنيم. با این حال، ایالات متحده علاوه بر تحریم ها، درگیر تروریسم اقتصادی است و با اين کار، حقوق کشورهایمان را تحت تاثیر قرار می دهد". 
فرازمان در مورد درگیری بین آنکارا و واشنگتن در مورد خرید ترکیه از سیستم های دفاع هوایی روسیه S-400 تاکید کرد که "آمریکا هرگز خريد سيستم پدافند هوايي S-400 را توسط ترکیه نخواهد پذیرد". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала