99 درصد ادلب توسط تروریست ها اشغال شد

© AP Photo / IHA/Ismail Coskun99 درصد ادلب توسط تروریست ها اشغال شد
99 درصد ادلب توسط تروریست ها اشغال شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جبه النصره، شهر ادلب را به اشغال کامل خود درآورده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان معاون وزیر امور خارجه روسیه سرگی ورشینین، گروه تروریستی "هیئت تحریر شام" (جبهه النصره" — گروه ممنوعه در روسیه)، تقریبا 99٪ از ادلب را به اشغال خود در آورده اند. به گفته وی، در ماه نوامبر سال 2018، ستیزه جویان 60 درصد از منطقه ادلب را در اختیار داشتند. 

5 کشته در بمباران جدید شهر ادلب - اسپوتنیک ایران
5 کشته در بمباران جدید شهر ادلب

ورشیینین همچنین خاطر نشان کرد که طی دو ماه گذشته، حملات به پایگاه حمیمیم که نیروهای روسی مستقر هستند، بارها تکرار شده است.

پیش از این، ژنرال کوپچیشین، رئیس مرکز روسیه در آشتی احزاب مخالف در سوریه اعلام نمود که با شلیک 38 موشک از سوی تروریست ها به ادلب در تاریخ 25 می، تا کنون 5 غیرنظامی کشته و 12 نفر زخمی زدند. وی، در روز 24 ماه مه اعلام نمود که ارتش سوریه حدود 360 تروریست، 6 تانک را در بخش جنوب غربی منطقه ادلب نابود کرده اند.

در طی هفته گذشته، تروریست ها چندین بار پایگاه حمیمیم را مورد حمله موشکی قرار دادند. پایگاه هوایی حمیمیم، یک پایگاه هوایی در جنوب شرق لاذقیه در سوریه است که فعلاً روسیه از آن استفاده می‌کند. برخی از امکانات بین این پایگاه هوایی و فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد مشترک است، ولی فعلاً فقط پرسنل روس از آن استفاده می‌کند. در ژانویه 2017، سوریه طی قراردادی به مدت 49 سال حق استفاده از آن را به روسیه داد.

پایگاه هوایی حمیمیم در اواسط سال 2015 به عنوان مرکز استراتژیک عملیات نظامی روسیه علیه داعش در مجاورت فرودگاه بین‌المللی باسل اسد ساخته شد.

گفتنی است، درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند و تنها شهر ادلب در دست مخالفان است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала