عراق پیشنهادی برای میانجیگری بین ایران و آمریکا نداده است

© REUTERS / Carlos Barria عراق هیچ پیشنهادی برای واسطه گری بین ایران و آمریکا نداده است
عراق هیچ پیشنهادی برای واسطه گری بین ایران و آمریکا نداده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراق پیشنهاد میانجیگری یا ابتکار ی برای حل و فصل درگیری بین آمریکا و ایران را مطرح نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده سخنگوی پارلمان عراق محمد الحبوثی حمید شاکر در این خصوص اطلاع داد.
پیشتر منبع نزدیک به نخست وزیر عراق گفته بود که عراق در کنار روسیه و چهار کشور دیگر به عنوان واسطه در حل و فصل درگیری بین آمریکا و ایران اقدام می کند.
شاکر گفت: " عراق هیچ گونه واسطه گری و یا ابتکاری از طرف خود پیشنهاد نداده است. عراق یکی از مهمترین قطب های منطقه ، از تنش و تشدید اوضاع در منطقه نگران است و متعاقبا در حیطه مسئولیت خود عمل می کند برای آنکه عراق در صورت هر گونه عملیات جنگی در منطقه آسیب خواهد دید."
وی خاطر نشان نمود که عراق باید سعی کند درجه تنش در منطقه را کاهش دهد. شاکر همچنین افزود که عراق هیچ دعوت نامه ای را به عنوان واسطه دریافت نکرده است.پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала