ناوگروه آمريكا در خليج فارس داراى 300 موشك تاماهاک است

© REUTERS / Darion Chanelle Triplet/U.S. Navy/ناوگروه آمريكا در خليج فارس داراى 300 موشك تاماهاک است
ناوگروه آمريكا در خليج فارس داراى 300 موشك تاماهاک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی ایالات متحده در نزدیکی ایران، حداقل 300 موشک کروز تاماهاک را مستقر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه منابع آگاه در روز پنج شنبه، گروه کشتی نیروی دریایی ایالات متحده كه در اثر وخیم شدن روابط میان واشنگتن و تهران در نزدیکی ایران مستقر است، ممکن است حداقل 300 موشک کروز تاماهاک که محدوده 1.6 هزار کیلومتر را فرا می گیرد، مستقر نماید. 

نسخه آمریکایی برای ایران: 500 موشک  در روز - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نسخه آمریکایی برای ایران: 500 موشک در روز

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، در حال حاضر در خلیج عمان به جنوب شرق ایران گروهی نظامی شامل ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مستقر است. همچنین این گروه شامل موشک کروز کلاس تیکاندروگا، ناوهای بینبریج، ناوشکن های میسون و نیتز هستند. هر یک از کشتی های جنگی دارای چندین موشک کروز دوربرد هستند.

علاوه بر این، یک یا دو زیردریایی هسته ای با موشک های کروز تاماهاک، باید با گروه حامل همراه باشد که پنتاگون این موضوع را بیان نمی کند.

در عین حال، دو ناوشکن امریکایی مک فائل و گونزالس با موشک های کروز تاماهاک که پنج شنبه وارد خلیج فارس شدند، تهدیدی برای ایران است.

گفتنی است؛ روابط ایران و امریکا دچار بحران جدیدی شده است. روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت. در این راستا آمریکا ناو ابراهیم لینکن را به خلیج فارس ارسال نموده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала