روحانی: اگر سرزمین ما بمباران هم شود، دست از هدف خود برنمی داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: اگر سرزمین ما بمباران شود، دست از هدف خود برنمی داریم
روحانی: اگر سرزمین ما بمباران شود، دست از هدف خود برنمی داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز دشمن از طریق فشار اقتصادی به مردم ایران حمله کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در خصوص فتح خرمشهر در جنگ ایران و عراق با بیان اینکه امروز دشمن (امریکا) بار دیگر به ما حمله کرده است، گفت: دشمن آن روز از طریق حمله نظامی و اشغال سرزمین و امروز با فشار اقتصادی و حمله به زندگی و رفاه و شرایط زندگی مردم به ما حمله کرده است. 

پیش بینی میزان تلفات آمریکا در صورت جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
پیش بینی میزان تلفات آمریکا در صورت جنگ با ایران

وی افزود: این حمله از یک جهت شاید حمله‌ای پیچیده تر از آن باشد، امروز هم ما نیاز داریم به ایستادگی و مقاومت و اگر دشمنان ما بفهمند اگر سرزمین ما بمباران شود، فرزندان ما شهید شوند، عزیزان ما جانباز و اسیر و آزاده شوند، ما دست از هدف استقلال بر نمی داریم، این پیامی است که یک بار دیگر بعد از 30 سال که از جنگ ما گذشته است، بیان می شود.

حسن روحانی با بیان اینکه در زمان 8 سال جنگ با عراق، فشار و حمله نظامی و اشغال سرزمین بود، اما امروز با جنگ اقتصادی و حمله به رفاه و شرایط زندگی مردم روبرو هستیم، تصریح کرد: این حمله از یک جهت پیچیده‌تر از حمله قبل است و امروز نیاز به ایستادگی و مقاومت داریم و و اگر سرزمین ما بمباران شود و باز هم شهید، جانباز و اسیر دهیم، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت. 

گفتنی است؛ روابط ایران و امریکا دچار بحران جدیدی شده است. روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала