درخواست سندرز از سعودی ها : با ایران مذاکره کنید

© REUTERS / Katherine Taylorدرخواست سندرز از سعودی ها : با ایران مذاکره کنید
درخواست سندرز از سعودی ها : با ایران مذاکره کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده بیان داشت: باید به عربستان بگوییم با ایران مذاکره کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، برنی سندرز سناتور ارشد و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفتگو با روزنامه «نیویورک تایمز» در خصوص مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران و عربستان سعودی شرح داد و ازآن انتقاد نمود.
سندرز با دفاع از مواضع سیاست خارجی خود طی سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: «من علیه جنگ عراق (در سال ۲۰۰۳) رای دادم و برای بیرون کشیدن ایالات متحده از جنگ یمن که موجب تخریب باورنکردنی در این کشور شده، هر کاری که در توانم بوده انجام داده‌ام و برای اینکه ما درگیر جنگ با ایران نشویم، من هر کاری در توانم باشد انجام خواهم داد».
وی در پاسخ به این سوال که «سیاست خارجی دولت برنی سندرز» و دیپلماسی مدنظر این دولت چگونه خواهد بود؟ شرح داد: «دیپلماسی (دولت سندرز) یعنی، کار کردن با متحدانمان در تلاش برای حل منازعات بسیار مشکل‌ساز بین‌المللی که در سراسر جهان وجود دارد، یعنی تخصیص منابع مالی برای وزارت خارجه (آمریکا)، داشتن بهترین دیپلمات‌ها».
سندرز یادآوری نمود: «همین الان اینطور به نظر می‌رسد که جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در حال تحریک جنگ با ایران است. به نظر من، کاری که ما باید بکنیم این است که به عربستان سعودی که یک رژیم مستبد و قاتل است، بگوییم که آنها به منظور ایجاد صلح در منطقه باید شروع به نشستن بر سر میز و مذاکره با ایران کنند، نه اینکه ما خودمان شرایط بسیار بی‌ثبات کنونی را بدتر کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала