نماینده جمهوری خواه: ترامپ باید استیضاح شود

© AP Photo / Andrew Harnikنماینده جمهوری خواه : ترامپ باید استیضاح شود
نماینده جمهوری خواه : ترامپ باید استیضاح شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا برای اولین بار درخواست استیضاح ترامپ را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس ، جاستین امَش برای اولین بار بین اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکااز استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور حمایت کرد.
وی انتشار چند توییت، «ویلیام بار» دادستان کل ایالات متحده را به تلاش برای فریب افکار عمومی با هدف حفظ جایگاه ترامپ متهم کرده و اینطور نوشت: گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در اجرای قوانین و عدالت خلل ایجاد کرده است.
گزارش مولر چند ماه پیش به بار ارائه شد و او به عنوان دادستان کل باید مشخص کند که آیا مستندات پرونده نشانگر مداخله ترامپ در اجرای قانون است یا خیر. او که توسط ترامپ منصوب شده است و از حامیان وی شمرده می شود، پس از دریافت گزارش مولر در نامه‌ای به کنگره ادعا کرد که مدرکی دال بر ممانعت ترامپ از اجرای قانون وجود ندارد. این تفسیر از گزارش، بلافاصله توسط رسانه‌ها و رجال سیاسی مورد انتقاد قرار گرفت و اعلام کردند که این گزارش به وضوح نشان می‌دهد ترامپ با تلاش برای جلوگیری از پیشرفت تحقیقات، از جمله طریق اخراج «جیمز کومی» رئیس وقت «اف‌بی‌آی» در اجرای قانون مانع‌تراشی کرده است.
بر اساس قوانین آمریکا، «جلوگیری از اجرای عدالت» می‌تواند پایه و مبنایی برای استیضاح رئیس‌جمهور کشور باشد.
این مقام در توییتر نوشت: «جمع‌بندی کلی من این است: ۱) دادستان کل، بار، عمداً گزارش مولر را نادرست ارائه کرده است؛ ۲) رئیس‌جمهور ترامپ اقدامات قابل استیضاح انجام داده است.»
وی شرح داد که حزب‌گرایی سیاستمداران کنترل‌های قانونی بر رئیس‌جمهور را تضعیف کرده و در عین حال تاکنون تعداد کمی از اعضای کنگره اجازه خواندن گزارش مولر را داشتند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала