آمریکا تصمیمی برای جنگ با ایران ندارد

© REUTERS / Jamejamonline/Ebrahim Norouziآمریکا تصمیمی برای جنگ با ایران ندارد
آمریکا تصمیمی برای جنگ با ایران ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ممکن است طرح ارسال 120 هزار سرباز به خاور میانه را اجرایی کند تنها در صورتی که ایران تنگه هرمز را ببندد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ساژین ، کارشناس برجسته پژوهشکده خاورشناسی آکادمی علوم روسیه معتقد است که این اوضاع با لفاظی های جنگ طلبانه از طرف واشنگتن و تهران تمام می شود. آمریکایی ها درگیری جدی با ایران نخواهند داشت.
پیشتر روزنامه نیویورک تایمز اطلاع داده بود که پاتریک شاناهان مسئول اجرای وظایف وزیر دفاع آمریکا طرح نظامی را برای ارسال 120 هزار نظامی به خاور میانه ارسال کرده است، در صورتی که ایران تولید تسلیحات هسته ای را سرعت بخشیده و یا به نظامیان آمریکایی حمله کند.
ساژین بیان داشت: " البته اگر این طرح پنتاگون اجرا شود، این تاثیر منفی بر اوضاع در کل منطقه دارد. اما تا آنجا که من می دانم ، آمریکایی ها فعلا آنرا به صورت طرح مطرح کرده اند. آنها ممکن است سربازان را تنها زمانی که ایران به طور مثال تنگه هرمز را ببندد و یا کارهای اینچنینی انجام دهد، ببندند.
وی خاطر نشان کرد که از نقطه نظر دفاعی ایران، 120 هزار سرباز آمریکایی حتی مجهز به مدرن ترین تسلیحات، برای اجرای عملیات حمله به محدوده ایران کم هستند. این کارشناس توضیح داد که ایران غیر از نیروهای مسلح شامل ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای بسیج را دارد که در هر استان کشور مستقر هستند.
ساژین خاطر نشان کرد: " بدترین اتفاقی که ممکن است بیافتد این است که اگر ایران تصمیم بگیرد تنگه هرمز را ببندد و حمل و نقل نفت در خاور میانه را در پاسخ به تحریم های نفتی علیه جمهوری اسلامی دشوار نماید. در اینجا البته آمریکایی ها ممکن است اسلحه به دست بگیرند. اما من فکر نمی کنم که پنتاگون تصمیم بگیرد عملیات زمینی داشته باشد. فکر نمی کنم که ایران تصمیم بگیرد تنگه هرمز را ببندد و آمریکایی ها برخورد نظامی جدی با ایران داشته باشند. برای آنکه این یک فاجعه خواهد بود."
ساژین خاتمه داد: "این در واقع لفاظی های جنگ طلبانه است. و درواقع با ارتباطات پرتنش بین ایران و آمریکا مرتبط است. اما من فکر می کنم همه این مسائل فقط لفاظی بیش نیست."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала