روسيه امید بر اجرای سریع سیستم مالی اینستکس دارد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر روسيه امید بر اجرای سریع سیستم مالی اینستکس دارد
روسيه امید بر اجرای سریع سیستم مالی اینستکس دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خواهان سرعت بخشي به اجراي مکانيزم پرداخت اينستکس است.

به گزارش اسپوتنيک، وزارت امور خارجه روسیه در بيانيه اي اعلام نمود که روسيه خواهان سرعت بخشي به اجراي مکانيزم پرداخت اينستکس است، اميدواريم که همه کشورهايي که با ايران تجارت دارند، از آن استفاده کنند. 
نظر لاوروف درباره مکانیزم ویژه مالی برای معاملات ایران و اروپا - اسپوتنیک ایران
نظر لاوروف درباره مکانیزم ویژه مالی برای معاملات ایران و اروپا
وزارت امور خارجه روسیه پیش از این اعلام نمود که مسکو از همه کشورها می خواهد که از خرید حامل های انرژی ایران خودداری نکنند. 
شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. یک سال بعد، ایران اعلام نمود که به زودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجام را اجرا نخواهد نمود.
گفتني است، امروز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند که ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала