آمادگی عمان، برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن

© AFP 2023 / THOMAS HARTWELL آمادگی عمان، برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن
آمادگی عمان، برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر عمان در آمریکا اعلام نمود که ما مایلیم تا برای حل این بحران میانجی‌گری کنیم، البته اگر دو طرف باور داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگاران جوان، حنینه المغیری سفیر عمان در آمریکا در مصاحبه ای اعلام نمود که اگر تهران و واشنگتن به میانجی‌گری باور داشته باشند، ما آماده کمک به حل این بحران هستیم. 

عمان چرا؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عمان چرا؟

وی در پاسخ به سوالی درباره تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت: ما مایلیم تا برای حل این بحران میانجی‌گری کنیم. 
المغیری در پاسخ به این سوالی مبنی بر این‌که مسقط پیش از این در سال ۲۰۱۳ نقش میانجی میان تهران و واشنگتن را ایفا کرد که به حصول توافق هسته‌ای منجر شد، اظهار داشت: ما در این مذاکرات میانجی نبودیم بلکه محل مذاکرات را فراهم کردیم و دلیل این‌که از ما خواسته شد این کار را انجام دهیم این بود که ما تنها کشور از معدود کشورهای خلیج فارس هستیم که روابطی دوستانه هم با آمریکا و هم با ایران دارد. این، به دلیل پایه‌های سیاست خارجی ما است.
پایگاه خبری المانیتور سفیر عمان در آمریکا افزود: ایران همسایه ماست و ما با تمام همسایگان‌مان روابط خوبی داریم و به دلیل همین روابط خوب است که توانستیم به مذاکره برای آزادی کوهنوردان آمریکایی (بازداشت شده در ایران در سال ۲۰۰۹) کمک کنیم. تا به امروز نیز افرادی به دفتر من می‌آیند و از من می‌خواهند که اگر می‌توانم به عزیزانشان که در زندان هستند کمک کنم.

شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. یک سال بعد، ایران اعلام نمود که به زودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجام را اجرا نخواهد نمود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала