سخنان ظریف در مسکو در خصوص برجام+ ویدیو

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان ظریف در مسکو در خصوص برجام
سخنان ظریف در مسکو در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران، از اقدامات یک ساله اخیر آمریکا در خصوص برجام انتقاد نمود.
به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف در دیدار خود از مسکو در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از ارتباط فرهنگی نصب 4 مجسمه از شاعران ایرانی در شهرهای مختلف روسیه در خصوص رابطه روسیه و ایران و برجام گفت: "در سالروز یک ساله اقدام آمریکا در خروج از برجام، در طول یک سال گذشته ایران با نشاندن صبر در برابر تلاش های آمریکا در برابر نابودی برجام نشان داده است که همواره ایران بر تعهدات بین المللی خود متعهد بوده است. آمریکا نه تنها در یک سال گذشته خود ناقص عهدنامه شورای سازمان ملل بوده است، بلکه با فشار بر دیگر کشورهای دیگر، آنها را وادار به نقص برجام و نقص توافق نامه شورای بین الملل نموده است. مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی عضو برجام از جمله اقدامات ایران می باشد". 

ظریف در ادامه افزود که آمریکا با اقدام خود، امکان اجرای برجام را غیر ممکن نموده است. در واقع آمریکا تلاش کرده است که با فشار و قلدری مانع اجرای فعالیت های ایران در چارچوب برجام شود. یکی از این فعالیت ها انتقال اب سنگین و اورانیوم غنی شده ایران می باشد. ایران تصمیم گرفته است در پاسخ به این اقدام آمریکا و بی عملی دیگر کشورهای اروپایی عضو برجام، اقداماتی انجام دهد که برجام آن را مشروع می داند. 
شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. امروز در تاریخ 8 مه می 2019، به سالگرد خروج ترامپ از برجام نزدیک می شویم. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала