افشای جزئیات کامل معامله قرن آمریکا

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiافشای جزئیات کامل معامله قرن آمریکا
افشای جزئیات کامل معامله قرن آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح دونالد ترامپ در خصوص خاورمیانه با عنوان "معامله قرن" با جزئیات اعلام شد. حماس باید تمام سلاح های خود را تحویل بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های اسرائیلی، جزئیات طرح برنامه ریزی شده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، معروف به "معامله قرن"، منتشر شده است. رسانه های اسرائیلی، این سند را، که ظاهرا حاوی گزیده ای از این پروژه است را منتشر کرده اند. این سند توسط کارمندان وزارت امور خارجه اسرائیل به روزنامه نگاران داده شده است، اما رسانه هاي اسرائيل نام اين منبع آگاه را اعلام ننموده اند. 

کوشنر داماد ترامپ - اسپوتنیک ایران
معامله قرن بدون کشور فلسطین

بر اساس برنامه منتشر شده، اسرائیل و سازمان آزادی بخخش فلسطین و جنبش حماس توافق نامه ای را برای ایجاد یک دولت فلسطینی با عنوان "فلسطین جدید" امضا خواهند کرد. دولت جدید فلسطین شامل کرانه باختری و نوار غزه است، به استثنای زمین های اشغال شده توسط شهرک های یهودی.

بر اساس این سند، اورشلیم تقسیم نخواهد شد، اما اورشلیم به پایتخت متحد میان فلسطین جدید و اسرائیل تبديل خواهد شد. در اسن سند، اشاره شده است که ساکنان عرب جز شهروندان دولت فلسطینی محسوب خواهند شد. آنها اجازه خرید خانه های یهودی را ندارند و همچنين یهودیان اجازه خريد خانه هاي بخش اعراب را ندارند.

فلسطین مي تواند برخي از اراضي مصر در نزدیکی غزه را دریافت کند و درآنجا فرودگاه، کارخانه ها، مناطق برای کار کشاورزی و تجارت ایجاد خواهند کرد. اندازه و ارزش اين زمين ها توسط کشورهاي ميانجي تعیین می شود: ایالات متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و خلیج فارس از جمله آنها مي باشد.

با توجه به این پیش نویس، ارتش در دولت فلسطین وجود نخواهد داشت. تنها افسران پلیس می توانند سلاح های سبک داشته باشند. حماس در هنگام امضای توافقنامه سلاح های خود را تحويل خواهد داد. علاوه بر این، این اسناد نشان می دهد که دره اردن به اسرائیل تعلق خواهد داشت.  

طرح موسوم به «معامله قرن» طرح دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت‌شناختن اورشلیم به عنوان «پایتخت» اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت.

او همچنین تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».
عباس پس از انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم همچنین وعده داد که تشکیلات خودگردان از این پس حضور آمریکا در روند گفتگو‌های صلح یا هرگونه طرح صلح پیشنهادی از آن‌ها را نخواهد پذیرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала