معمای لفظی لاوروف در باره سی ان ان

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر معمای لفظی لاوروف در باره سی ان ان
معمای لفظی لاوروف در باره سی ان ان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امورخارجه روسیه یک معمای لفظی برای شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اختراع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیرامورخارجه فدراسیون روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با مایک پمپئو،همتای آمریکایی خود، یک معمای لفظی در باره «سی ان ان» اختراع کرد.

وقتی خبرنگار این شبکه تلویزیونی از وزیر خارجه روسیه سوال کرد که آیا روسیه از امکان جلوگیری از حمله آمریکا به ونزوئلا برخوردار است، لاوروف گفت:«تعدادی شبکه شما را « فیک نیوز» می نامند» (که اشاره ای به دونالد ترامپ بود)، اما حالا شما «فیک سوال» می پرسید».

پس از آن، وزیرخارجه روسیه اعلام نمود که روسیه اکیدا مخالف هرگونه عملیات نظامی در هر کجای دنیاست که قوانین بین المللی را نقض کنند.

لاوروف گفت:«فقط شورای امینت سازمان ملل می تواند دستور اجرای عملیات جنگی را در جواب به تجاوز بدهد. چنین چیزی در ونزوئلا مشاهده نمی شود».

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала