پیش بینی افزایش تعداد پایگاه های نظامی چین در جهان

اشتراک
وزارت دفاع آمریکا در رابطه با طرح هایی همچون "یک کمربند، یک راه" در انتظار افزایش تعداد پایگاه های نظامی چین در جهان در خارج از این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون یک گزارش سالانه 136 صفحه ای درباره پیشرفت نظامی چین را منتشر کرد که در آن گسترش نفوذ پکن در صحنه جهانی تشریح می شود.
در گزارش پنتاگون گفته می شود:"رهبران چین از افزایش روزافزون وزن و اعتبار اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی این کشور برای برقراری سیادت خود در منطقه و گسترش نفوذ بین المللی پکن استفاده می کنند".
وزارت دفاع آمریکا معتقد است پیشبرد طرح هایی همچون "یک کمربند، یک راه" ضرورت افزایش تعداد پایگاه های نظامی چین در جهان برای تامین امنیت در مسیر اجرای طرح های گسترده پکن را به وجود خواهد آورد.
در گزارش پنتاگون خاطرنشان می شود:" چین برای ایجاد پایگاه های نظامی بیشتر در کشورهایی همچون پاکستان تلاش خواهد کرد که با آن دارای روابط دوستانه دیرینه و منافع راهبردی مشترک است".
پنتاگون همچنین پکن را به اجرای عملیات تاثیر گذاری بر رسانه ها، کارآفرینان و محافل علمی و سیاسی آمریکا و دیگر کشورها و همچنین موسسات بین المللی در راستای نیل به اهداف استراتژیک خود در زمینه های نظامی و امنیتی متهم کرد.
یادآور می شود طرح راه ابریشم جدید یا طرح یک کمربند و یک جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشورآسیای مرکزی اروپا و آفریقا است که توسعهٔ دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» را در نظر می گیرد. این طرح در سال 2013 میلادی توسط چین ارائه شده‌ است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала