درخواست جدید بولتون از ترامپ: اعزام ارتش آمریکا به ونزوئلا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست بولتون از ترامپ: ارسال ارتش آمریکا به ونزوئلا
درخواست بولتون از ترامپ: ارسال ارتش آمریکا به ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بولتون سعی دارد دونالد ترامپ را به جنگ با ونزوئلا ترغیب کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در واشنگتن پست، جان بولتون قصد دارد تا آمریکا را به انجام عملیات نظامی در ونزوئلا ترغیب نماید. مشاور امنیتی ملی ایالت متحده جان بولتون، بر سیاست تحریک آمیز آمریکا در قبال ونزوئلا اصرار دارد. 

ترامپ قول داد هفته آینده اتفاقات زیادی در ونزوئلا رخ دهد - اسپوتنیک ایران
ترامپ قول داد هفته آینده اتفاقات زیادی در ونزوئلا رخ دهد

واشنگتن پست در مقاله خود می نویسد: "ترامپ" به گونه ای تمایل به حمله به ونزوئلا را از خود نشان نمی دهد. رئیس جمهور ایالات متحده در میان سخنان خود بارها اشاره نموده است که "بولتون خواهان اقدامات نظامی و جنگ است".

 به نقل از سخنان دو مشاور ترامپ، وقتی سخن از ونزوئلا به میان می آید، ترامپ شروع به صحبت در خصوص وقایع سیاسی در فلوریدا و یا باشگاه گلف خود می کند. احتمالا رئیس جمهور آمریکا خواهان "اقدامات نظامی طولانی مدت" در ونزوئلا نیست.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند. در تاریخ 30 آوریل، خوآن گوآیدو در سخنرانی خود که در«توییتر» منتشر شد، از نظامیان خواست در تظاهرات مردمی شرکت کنند تا به «غصب حکومت» پایان داده شود. این حوادث، کودتا در ونزوئلا نامیده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала