درخواست ظریف از کشورهای آسیایی برای مقابله با آمریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست ظریف از کشورهای آسیایی برای مقابله با آمریکا
درخواست ظریف از کشورهای آسیایی برای مقابله با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا می تواند حکومت جنگل را جایگزین حکومت قانون نماید.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در "مجمع همکاری گفتگوی آسیایی در قطر" گفت: قاره آسیا به طور کلی و منطقه غرب آسیا و خلیج فارس، درگیر بحران هایی است که در وهله اصلی ناشی از فقدان گفت‌وگوی منطقه‌ای فراگیر توام با ماجراجویی‌های یکجانبه‌گرای دولت کنونی آمریکا می‌باشد. 
لاوروف و ظریف به زودی مذاکره می کنند - اسپوتنیک ایران
لاوروف و ظریف به زودی مذاکره می کنند
محمد جواد ظریف در مجمع همکاری گفتگوی آسیایی در قطر با توجه به موقعیت ویژه ایران در منطقه گفت: "موقعیت جمهوری اسلامی ایران در کریدورهای ارتباطی «شمال-جنوب» و «شرق-غرب» در کنار زیرساخت های توسعه¬ یافته حمل و نقل، نقشی حائز اهمیت در ارتباط اعضای جامعه آسیایی به دیگر مناطق و مشارکت در «ستون ارتباطات» مجمع گفت‌وگوی آسیایی ایفا می‌نماید. ایران از تمامی قابلیت ها و مزیت های خود در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی برای ایجاد جامعه آسیایی استفاده کرده است.
وی در خصوص اتحاد کشورهای اسیایی در مقابل آمریکا گفت: "ما باید یه صورت دسته جمعی به یکجانبه گرایی هشداردهنده دولت کنونی ایالات متحده آمریکا بپردازیم. اعمال اراده — زودهنگام یا دیرهنگام — یک قدرت بر دیگر ملت ها به مثابه تهدیدی وجودی برای همگان به شمار می آید. مادامی که قابلیت های خود را برای تضمین چندجانبه گرایی مشترکا بکار نگیریم، موج نوظهور و خصمانه یکجانبه گرایی می تواند تمامی جهان را درنوردد و در چشم بر هم زدنی حکومت جنگل را جایگزین حکومت قانون نماید". 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала