ایران: هرج و مرج، راه حل بحران ونزوئلا نیست

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsایران: هرج و مرج راه حل بحران ونرئولا نیست
ایران: هرج و مرج راه حل بحران ونرئولا نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اخبار منتشر شده در خصوص کودتای ونزوئلا واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به این که ایران تحولات جاری در ونزوئلا را با دقت دنبال می‌کند، گفت: آشوب وهرج ومرج به هیچ وجه نمی‌تواند راه حل اختلافات سیاسی در ونزوئلا باشد. 
خوآن گوآیدو - اسپوتنیک ایران
فراخوان گوآیدو از نظامیان ونزوئلا
وی گفت: بهترین راه، برقراری گفتگو و ایجاد ساز و کارهای لازم بین همه طرف‌ها برای حل مشکلات مردم توسط نیروهای وفادار به توسعه و رفاه این کشور تحت هدایت دولت قانونی ونزوئلا است.
امروز در تاریخ 30 آوریل، خوآن گوآیدو در سخنرانی خود که در«توییتر» منتشر شد، از نظامیان خواست در تظاهرات مردمی شرکت کنند تا به این «غصب حکومت» پایان داده شود. حوادث امروز، کودتا در ونزئولا نامیده می شود.
گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала