ایران پاسخی قاطع به عربستان خواهد داد

© AFP 2023 / Atta Kenareایران پاسخی قاطع به عربستان خواهد داد
ایران پاسخی قاطع به عربستان خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاسخ قاطعی به سعودی‌ها به جهت اعلام آمادگی برای جبران کمبود نفت در بازار جهانی خواهیم داد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، آقای جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه ایران از عدم تمدید معافیت‌های نفتی استقبال می‌کند، گفت: با این حال پاسخ قاطعی به سعودی‌ها به جهت اعلام آمادگی برای جبران کمبود نفت در بازار جهانی خواهیم داد. 
واکنش روسیه به عدم تمدید معافیت نفتی تحریم ایران توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به عدم تمدید معافیت نفتی تحریم نفت ایران توسط آمریکا
سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت ایران، گفت: با شنیدن خبر لغو معافیت خرید نفت ایران سجده شکر به جا آوردم زیرا وابستگی کشور به نفت باید قطع شود، در بودجه و برنامه ششم توسعه نیز تاکید شد تا از نفت به عنوان سرمایه ملی استفاده شود نه آنکه برای تامین بودجه آن را ارزان بفروشیم.
وی در ادامه از اهمیت صادرات نفت ایران گفت: "پالایشگاه برخی از کشورها بر اساس نوع نفت ایران ساخته شده است". 
اقای ابطحی در پایان یادآور شد: از سوی دیگر پاسخ قاطعی به عربستان خواهیم داد، آنها به راحتی نمی‌توانند برای جبران فروش نفت ایران را اعلام آمادگی کنند، اگر قرار باشد منافع ایران تامین نشود، منافع سعودی‌ها هم تامین نخواهد شد. در هر حال مجلس و دولت ورود خواهند کرد تا بازسازی اقتصادی را انجام دهیم.
گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که استثنائات مربوط به تحریم های خرید نفت ایران را تمدید نخواهد داد. کاخ سفید انتظار دارد که با این تصمیم، صادرات نفت ایران به صفر کاهش یابد. ایالات متحده در سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم های مجدد علیه تهران را اجرا کرد. در عین حال چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه تا 2 مه 2019 از این تحریم ها معاف شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала