واکنش روسیه به عدم تمدید معافیت نفتی تحریم نفت ایران توسط آمریکا

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به عدم تمدید معافیت نفتی تحریم ایران توسط آمریکا
واکنش روسیه به عدم تمدید معافیت نفتی تحریم ایران توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو از تمامی نیروهای صلح طلب جهان خواست تا از اجرای برجام حمایت کنند. روسیه از استقامت ایران در برابر تحریمهای شدید آمریکا حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره مطبوعات و اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، ایالات متحده که از برجام خارج شده است تلاش می کند تا جاه طلبی های ژئوپلیتیک خود را تحقق ببخشد. مسکو از تمامی نیروهای صلح طلب جهان خواست تا از اجرای برجام حمایت کنند. 

پیام ظریف در خصوص لغو معافیت تحریم نفتی ایران - اسپوتنیک ایران
پیام ظریف در خصوص لغو معافیت تحریم نفتی ایران

به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه: "این کار به منظور محروم کردن ایران از درآمد صادراتی و تضعیف اقتصاد این کشور انجام شده است، زیرا سیاست مستقل تهران بارها موجب خشم امریکا شده است، از جمله این که ایران آمریکا را از قدرتمند شدن در منطقه مهم منطقه خاورمیانه باز می دارد". در عین حال در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه امده است: "ایالات متحده به وضوح در انتخاب روش خود دچار اشتباه شده است. با روش اقتصادی مبنی بر اینکه تهران با هر گونه شرایط آمریکا بر سر مذاکره با امریکا بشیند، ضربه ای به شرایط زندگی مردم عادی ایران می آورد. این امر بر اعتبار بین المللی آمریکایی ها چیزی اضافه نمی کند. بقیه جهان کاملا متوجه است که سیاست واشنگتن به سیاستی فزاینده و بی پروا تبدیل شده است".

در پایان امده است: "ما از استقامت ایران در برابر تحریم های شدید آمریکا حمایت می کنیم. ما بر تعهد مستمر روسیه برای اجرای برجام تایید می کنیم. ما از کشورهای صلح طلب جهان می خواهیم که بر اجرای محکم برجام تاکید کنند، معاهده ای که آمریکا با خروج یک طرفه سعی دارد به جاه طلبی های ژئوپولتنیک خود ادامه بدهد".

روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که استثنائات مربوط به تحریم های خرید نفت ایران را تمدید نخواهد داد. کاخ سفید انتظار دارد که با این تصمیم، صادرات نفت ایران به صفر کاهش یابد. ایالات متحده در سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم های مجدد علیه تهران را اجرا کرد. در عین حال چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه تا 2 مه 2019 از این تحریم ها معاف شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала