فرمانده سپاه: نتانیاهو باید شنا کردن در مدیترانه را یاد بگیرد

اشتراک
سردار سلامی قبل از آنکه به مقام فرماندهی سپاه برسد خطاب به نتانیاهو گفته بود: " شنا کردن در مدیترانه را تمرین کن برای آنکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارید."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری برنا، حسین سلامی در رزمایش اقتدار بسیجیان شهر اصفهان در میدان امام علی بیان داشت: نمی‌توان کشوری را در تاریخ یافت که 40 سال در مقابل اجتماع قدرت‌های بزرگ، سربلند و سرافراز ایستاده باشد و به دنبال پیشرفت، اقتدار و منزلت‌یابی جهانی باشد.
وی افزود: در مسیر یک مبارزه سخت ده‌ها سال دشمنان خود را شکست داده‌ایم، نمی‌توان تقابلی را در تاریخ یافت که در آن نظام سلطه جهانی با محوریت آمریکا به عنوان قدرت ظاهری و بزرگترین قدرت‌های اقتصادی آنقدر از دست یک ملت همانند ایران شکست خورده باشد.
وی خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی آغاز شد و آمریکایی‌ها هر روز با یک تشییع جنازه سیاسی مواجه شدند و سیطره آنان بر جهان اسلام کوچک شد و امروز در مسیر زوال قدرت به سر می‌برند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: هیچ زمانی آمریکا به اندازه امروز ضعیف و ناتوان نبوده است، کدام پیروزی، اراده و تحول توسط آمریکا صورت گرفت؟ آیا این همه هزینه در خاورمیانه کوچک‌ترین توفیق سیاسی برای آمریکا داشته است؟ چرا عراق در اختیار آنان نیست و آرزوهای آنان در سوریه نقش بر آب شد؟

بازتاب انتصاب سلامی به فرماندهى سپاه - اسپوتنیک ایران
بازتاب انتصاب سلامی به عنوان فرمانده سپاه

وی گفت: آمریکا نتوانست امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کند و عربستان را از باتلاق و بن بست نافرجام خارج کند؛ همچنین نتوانست ایران را در انزوا قرار دهد و متحدان خود را در کنار خود قرار دهد.
سردارسلامی افزود: ترکیه، پاکستان و چین در عرصه سیاسی و اقتصادی از آمریکا دور شده اند؛ آمریکا حتی نتوانسته هم‌گرایی اتحادیه اروپا را با خود حفظ کند و جنگ سرد را با روسیه آغاز کرده است.
وی ادامه داد: دشمنان باید این واقعیت را بدانند که نفوذ ما در جهان اسلامی از جنس نفوذ آمریکایی‌ها نیست، حضور نظامی ما در سوریه محدود و از جنس مستشاری است و حضور ارزش‌ها و روح جهاد است؛ نفوذ ایران در جهان اسلام نفوذ معنوی و اعتقادی است؛ جهان اسلام به تدریج در حال بازیابی مجد و عظمت خود است.
وی گفت: کسانی که فکر می‌کنند سازش با آمریکا حیات‌بخش اقتصاد ماست، یا مسیر نظام را نمی‌دانند و یا خود را به ناآگاهی زده‌اند؛ وابستگی ایران پیش از انقلاب به آمریکا، ما را به کشوری فاقد استقلال سیاسی تبدیل کرده بود به طوری که مستشاران آمریکایی آن را اداره می‌کردند.
وی خاطر نشان کرد: ما همه موانع را پشت سر گذاشته ایم و مشکلات اقتصادی فعلی بسیار کوچکتر از اراده مردم است، با هم پیش خواهیم رفت و نشان خواهیم داد که شایسته استقلال خواهیم بود.
سردار سلامی خاتمه داد: رژیم صهیونیستی هیچ یک از عناصر یک حکومت را در اختیار ندارد و در تراز تهدید ما نیست، حزب‌الله برای در هم پیچیدن آن کافی است؛ به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنم که شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند چراکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала