مجلس ایران: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا ، سازمان تروریستی است

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس ایران: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا ، سازمان تروریستی است
مجلس ایران: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا ، سازمان تروریستی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران مواد طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را تصویب کرده و نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را تروریست معرفی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و به خصوص تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۷۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه علنی ماده یک طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

یک، دو، سه و امروز تو تروریست می شوی - اسپوتنیک ایران
یک، دو، سه و امروز تو تروریست می شوی
مطابق با این مصوبه به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل ۱۵۰ قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود، سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است؛ به موجب این قانون فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هر گونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها جهت تقابل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ماده ۲ طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را به تصویب رساندند.
مطابق با این مصوبه، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدام متقابل و قاطع بر اساس این قانون به عمل آورد.
همچنین در ادامه جلسه، وکلای ملت با ۱۶۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۳ طرح مذکور را تصویب کردند.
بر اساس این ماده، دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه، به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هرگونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала