تماس های غیر قانونی جان کری با ایران

© REUTERS / Eric Vidal جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا را به تماس های غیرقانونی با ایران متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییت ترامپ که 22 آوریل در توییتر منتشر شد، رئیس جمهور آمریکا نوشت که جان کری، وزیر امورخارجه سابق آمریکا احتمالا قانون «لوگان» را نقض کرده است که مذاکرات با کشورهای دشمن واشنگتن را ممنوع می کند.

وی متذکر شد که عربستان سعودی و دیگر کشورهای عضو اوپک، می توانند حجم ضروری نفت را در صورت تحریم های کامل علیه بخش نفت ایران به بازار عرضه کنند.

برگزاری همه‌پرسی در ایران برای خروج از برجام - اسپوتنیک ایران
برگزاری همه‌پرسی در ایران برای خروج از برجام

رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشت:«جان کری و افرادی که به او کمک کردند آمریکا وارد معامله هسته ای بسیار بدی با ایران بشود، توصیه های بدی به ایران می کنند. آیا این را می توان نقض فاحش قانون «لوگان» دانست؟»

درسال 1799میلادی یکی از حقوقدانهای ایالت پنسیلوانیا بنام «جورج لوگان»که از صلح طلبان شناخته می شد، پیشنهادی برای جلوگیری از دخالت مقامات غیرمسئول در مسائل بین‌المللی ارائه داد.

بر اساس قانون لوگان هرشهروند(یامقام غیرمسئول) آمریکایی ،بدون اجازه مقامات ایالات متحده اگر با کشور متخاصم رابطه برقرار کند و در سیاست خارجی این کشور دخالت کند، مجرم محسوب می شود.

از زمان تصویب قانون «لوگان» تا کنون اتهامات در خصوص نقض این قانون دو بار در سال 1802 و 1852 وارد شد ولی هیچکس محکوم نشده بود.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала